* Welkom bezoeker.

Dit is een discussie forum. Er mag over vanalles gepraat worden. Als je een onderwerp hebt die nog niet aangekaart word, maar wel redelijk populair is, dan maak ik daar graag ruimte voor.

The Webmaster

Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Brexit, heeft het enig nut voor de engelsen?  (Read 17786 times)

Offline Ilyria

Brexit, heeft het enig nut voor de engelsen?
« on: July 01, 2016, 01:04:14 PM »
Waarschijnlijk gaat hun economie een harde klap krijgen. Er is veel handel tussen de rest van Europa en Engeland. Om daarmee door te kunnen gaan zullen ze zich aan Europese regels moeten houden. Ik wed dat Engeland zelf ook met regels zal komen, daar moet Europa zich dan weer aan houden. Normaal zouden ze gezamenlijke regels hebben, maar dat gaat nu niet gebeuren.

Tweede klap: Alle Europeanen blijven gewoon in Engeland werken. Ze kunnen ze er niet uitzetten, want er werken ook veel Engelsen in de rest van Europa. Volgens Ken Livingstone zijn de Engelsen veel lager opgeleid in bepaalde vakken, bijvoorbeeld verpleging.


Als je die verliest zal hun gezondheidszorg achteruit gaan en waarschijnlijk duurder worden omdat Engeland snel mensen zal moeten opleiden, en de salarissen zullen omhoog moeten gaan om het beroep aantrekkelijker te maken.

Klap drie: Er zijn veel gepensioneerden van Engeland naar Europa gegaan. Die zullen hoogst waarschijnlijk terug naar Engeland moeten gaan omdat ze niet meer onder dezelfde gezondheidszorg regels gaan vallen. Dan gaan ze daar de gezondheidszorg belasten, waarvan er juist veel minder is omdat de Europese verplegers vertrokken zijn.

Klap vier: Hoe je het ook wend of keert, Engeland hoort bij Europa. Je kan natuurlijk stellen dat Engeland altijd tegen een verenigd Europa was, en dat ze het best redden zoals ze altijd hebben gedaan, maar dat geen hedendaagse realiteit. Engeland is nu meer verbonden met Europa dan voorheen. Als je dat allemaal vernietigd vervalt Engeland in chaos. Hoe staat het met lopende contracten nu de Engelse pond in in vrije val is geraakt? English pound soars!

Ik weet hoe de politiek werkt. Het gaat jaren duren voordat Engeland uit de EU is. In die tijd komen er verschillende verkiezingen en zullen politici er alles aan doen om de feiten te verdraaien en zorgen dat het terug gedraaid gaat worden.

Het is een leuk experiment, en ik vind het reuze spannend om te zien hoe het nu verder gaat. Rutte bijvoorbeeld, gooit een referendum gewoon naast zich neer en komt er mee weg. De Engelse politici kunnen dat ook  ;)
Misschien wordt Europa democratischer en opener. Op dit moment is het een dictatorschip. Ze leggen ons regels op waar we helemaal niet voor gestemd hebben.


Ik hoop dat de Britten klaar zijn voor een recessie.



Offline Ilyria

Re: Brexit, heeft het enig nut voor de engelsen?
« Reply #1 on: July 05, 2016, 04:14:25 PM »
Nigel Farage verlaat party. Dat is de eerste stap naar een vereniging met Europa. Hij voelt dat het slecht is voor Engeland en nu maakt hij plaats voor een meer gematigde UKIP en voor een andere party om nieuwe verkiezingen te starten zodat het vrijwel zeker terug gedraaid gaat worden.


Offline Webmaster

Re: Brexit, heeft het enig nut voor de engelsen?
« Reply #2 on: July 22, 2018, 10:24:30 AM »

#MakeBrittainGreatAgain We're on the right track. Oh wait, where are the voters for this?!

Tags:
 

Daum

Officiële site